In aceasta lectie o sa va arat cum sa facem o camera cu un bec,cer si cateva trucuri.
Intram in VHE si dam File-->New
Acum ne uitam la urmatoarea poza.
Acum sa fim foarte atenti.
Observam 4 patrate.
Camera-Aici trebuie sa dam clic pe CAMERA si selectam 3D TEXTETURED(doar prima data)
TOP X/Y-aici se vede harta de SUS.
FRONT Y/Z-aici se vede harta din fata.
SIDE X/Z-aici se vede dintr-o parte.
Aceste patrate 3 o sa le invatati imediat(ai nevoie de ceva GEOMETRIE)
De fiecare data cand pornim VHE facem gridul de 2X mai mic(unde scrie 2X apasam pe acel buton de 2x ORI).
La prima harta trebuie sa apasam o singura data pe butonul TK(ca in imagine-el trebuie sa stea apasat mereu-).
Acum ne uitam la urmatoarea Poza.
Acum folosim unealta BRUSH TOOL(pe care o stim de la configurare elementelor de baza).
Daca facem un dreptunghi in patratul FRONT atunci ce vom vedea in celelalte 2 va fi GROSIMEA dreptunghiului din patratul FRONT.
Daca facem un dreptunghi in patratul TOP in celelalte 2 se va vedea GROSIMEA dreptunghiului.
Daca facem un dreptunghi in patratul SIDE in celelalte 2 se va vedea GROSIMEA dreptunghiului.
Deci facem un dreptunghin in patratul FRONT(ca in imagine)
SFAT-grosimea peretilor sa incercati sa o faceti mereu de 2 PATRATELE.
Acum dupa ce am facut dreptunghiul si grosimea lui apasam pe ENTER.
Si vom avea asa.
Pentru a ne deplasa prin harta(in patratul CAMERA)folosim unealta FREE LOOK(seaman cu o camera de fotografiat ROSIE).
Acum ca avem un perete mai facem inca 5(pentru ca orice camera are 6 fete)ceilalti pereti se unesc la capete(trebuie GEOMETRIE),deci vom avea ca in urmatoarea poza.
Acum facem si tavanul si podeaua,ca in urmatoarea imagine.
Acum ca avem o camera trebuie sa o texteturam(adica sa ii punem culori la pereti,podea,cerul).
Acum cu unealta SELECTARE facem clic pe un perete si apoi apasam pe SHIFT+A(pentru a alege texteturi)facem clic pe BROWSE si ne alegem o textetura(puteti scrie acolo jos WALL)
Facem ca in urmatoarea imagine.
Textetura pentru cer se numeste SKY.
Dupa ce am facut toate acestea vom avea ca in urmatoarea imagine.
Frumos nu?
Acum vom pune un jucator CT.
Folosim unealta ENTENITY TOOL si in dreapta jos alegem din acea lista INFO_PLAYER_START(acesta este un jucator CT).
Acum punem jucatorul in interiorul camerei,deasupra podelei,ca in urmatoarea imagine.
Apoi apasam pe ENTER.
In nici un caz sa nu faceti greseala de mai sus.(sa nu fie jucatorul lipit de podea sau de pereti sau de alt jucator)
Acum ridicam jucatorul mai sus de podea.
Creem un TERORIST-->Selectam ENTENITY TOOL-->Si acolo in dreapta alegem INFO_DEATHMATCH_START(adica un TERORIST-->Il punem si pe el deasupra podelei pe langa CT,ca in urmatoarea imagine.
Acum vom creea un BEC.
Selectam ENTENITY TOOL-->Light.
Si il punem sub tavan(in cazul nostru sub CER)exact ca in urmatoarea imagine.
Acum apasam pe ENTER,si vom avea asa.
Acum va voi invata cum sa schimbam culoarea BECULUI si INTENSITATEA LUMINI.
Acum folosind unealta SELECTARE facem un clic pe BEC si apoi apasam pe ALT+ENTER(sau dam clic dreapta pe bec si dam proprietati)
Si la BRIGHTNESS am subliniat ultimele 6 CIFRE.
Ultimele 3 cifre inseamna INTENSITATEA LUMINI(cea default este 200,eu am pus 100),ficrele 255 inseamna culoarea becului pe care o vom alege apasand pe butonul PICK COLOR si alegem o culoare(eu am ales ROSU).
Acum facem un perete intre cei 2 JUCATORI.
Acum am terminat OFICIAL HARTA.
Pentru a verifica daca este INREGULA ne ducem la MAP-->Chek 4 Problemes si daca ati respectat tot ce am facut eu mai sus o sa va apara asa.
Totul e OK,acum salvam harta.
File-->Save As-->(numele harti)fy_harta
Hartile se salveaza de tip .RMF.
Ca in imaginea de mai JOS.
Acum apasam pe OK.
Apoi apasam pe F9 si punem EXACT cum e in urmatoarea poza.
Facem EXACT ca in poza de mai sus.
Dupa care apasam pe OK si asteptam sa se complieze.
Intr-un final am terminat.
Acum bagam fisierul fy_harta.BSP in cstrike/maps.
Rezultatul.
Acum ca sa va verific si sa va dau note va trebui sa faceti urmatorul lucru.
Dupa ce ati terminat harta o salvati si puneti fisierul .RMF pe un site de upload.
Filefont-de exemplu.
Lectia 2
Poate si cea mai importanta si esentiala Lectie.
In aceasta lecrie va voi invata cum sa faceti o gaura in perete.
O gaura pentru un geam,o gaura pentru o usa.
Daca suntem atenti o sa intelegem din prima.
Continuam Lectia 2.
Pentru inceput selectam gridul 2x mai mic.
Acum facem un perete in camera noastra si ii punem o textetura.
Acum il selectam si apasam 1 CLIC pe UNEALTA DE TAIERE.
Acum ne ducem in patratul in care se vede peretele nostru MARE,in cazul meu aici.
Si acum pe facem o linie verticala ca in imaginea de mai jos.
O parte din perete va fie ALBA si o parte ROSIE.
Acum mai dam inca 2 clicuri pe unealta TAIERE(pana se fac ambele parti ALBE).
Acum apasam pe ENTER(si vedem ca peretele nostru este acum alcatuit din 2 parti.
Selectam iar peretele si mai facem cateva lini incat sa se obtina un patrat mic in mijloc.
Urmati imaginea urmatoare.
Acum selectam peretele din mijloc si ii dam delete.
Acum avem o gaura pentru geam.
Pentru a face o gaura pentru usa procem la fel numai ca vom taia altfel peretele cel mare.
Sa fiti foarte atenti la culori(de fiecare data cand intrati in VHE sa faceti 3 CLICUIR pe unealta TAIERE.
Ca sa imi dau seama ca ati inteles.
Vreau sa vad in .rmf si o gaura pentru geam si o gaura pentru usa.
O zi buna in continuare.
Lectia 4
Acum ca stim sa facem gauri pentru geamuri,in lectia 4 vom invata cum sa facem un geam de sticla.
Continuam Lectia 4.
Micsoram gridul 4x.
Acum umplem gaura facuta de noi cu un bloc si ii dam textetura GLASS.
Fiti foarte atenti in poza,unde am asezat eu geamul(uitativa in patratul TOP X/Y)
Acum il selectam si apasam CTRL+T si selectam FUNC_BREAKBLE si trebuie facute urmatoarele setari.
MATERIAL TYPE-aici va alegeti voi din ce vreti sa fie geamul(sticla,roca,beton...)
RENDER MODE-TEXTETURE SOME LIGHT
FX-AMOUNT-100
Acum copiem harta si jucam.
Rezultat.
Ultima editare efectuata de catre Zeu!sS-sKL in Mier Noi 24, 2010 6:43 pm, editata de 1 ori